Dag 18 Christansburg-Washington

20 oktober 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na het ontbijt om 9.30 vertrokken richting Washington. Weer door een andere tijdzone heen dus opeens was het een uur later. Prachtig helder blauwe, frisse herfstdag. Zelfde mooie natuur. De snelweg loopt parallel aan de Great Smokey Mountains en andere natuurgebieden. Om 14.00 waren we al in Washington. Prima Hampton Inn hotel. Deze keten bevalt ons heel goed.
Gratis shuttlebusje van 's morgens 8.00 tot 3.00 ('s nachts). Je wordt afgezet bij de metro. Een aardige stations medewerker heeft ons geholpen met de aanschaf van een  metrokaart die je steeds kunt upgraden. Met de metro naar hartje Washington gegaan wat 20 minuutjes duurde. Met de auto gaan is hier geen optie. Zo druk! een groot gekkenhuis hier dat verkeer. Na een kop koffie en een koek op naar het Witte Huis.
Ook weer een bijzondere ervaring. Veel toeristen, veel politie en demonstranten. En prachtige historische gebouwen. Morgen wil ik ff shoppen bij Macy's en daarna duiken we wat musea in. Voor nu met een Mac Donalds menu op de kamer een netflix filmpje gekeken. Lekker chill.

1. Ben en Jeanne:
    20 oktober 2018
    Washington, dat was dan toch wel een ritje daar naar toe. Trump nog gezien? Want die is thuis momenteel en jullie stonden voor het Witte Huis. Het is daar wel wat koeler, zien we aan jullie kleding. Prachtige reis hoor, die jullie aan het maken zijn. Groetjes van ons.
  2. Judith:
    20 oktober 2018
    Yep was een ritje van anderhalve dag. Maar we komen er mss nooit meer. En we hebben de tijd aan onszelf. Even een verademing hoor een stad i.p.v. al die cowboys ha ha