Dag 19 Musea bezoeken Washington

22 oktober 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijtje met verse smoothie+fruit op naar Washington downtown.
Met de shuttle naar de metro, en met de blue line naar het centrum. We zijn inmiddels ervaren reizigers. Grappig hoe snel je went aan een stad en het vervoer.
Alles verloopt netjes, mensen zijn vriendelijk en we hebben nog geen rottigheid gezien of meegemaakt.
Het was echt heerlijk herfstweer en we hebben veel gelopen. 15.000 stappen deze dag, Echt helemaal kapot aan het einde van deze dag, We hebben diverse musea bezocht. Allemaal gratis en allemaal even mooi. We keken onze ogen uit. Je kunt met gemak 1 hele dag in 1 museum blijven wil je alles goed kunnen zien en lezen. We hebben het Hirshhornmuseum of modern art bezocht. Heel apart en wss zijn we niet creatief genoeg van geest om dit soort kunst te snappen. De kunstenaar hangt een lulverhaal op over zijn schilderstuk en maakt er maar wat van. Zonder uitleg begrijpt echt geen mens wat het voorstelt. Landscapes. En dat doet die man al 48 jr. Strepen schilderen in verschillende kleuren ha ha.
Natuurhistorisch museum met alle dieren was voor ons duidelijk en heel mooi van opzet. Overal IMAX films. Vooral het verhaal over de oerknal,de woestijnrat en de evolutie was geweldig. Daar zijn wij dan uit voortgekomen. En blijkt bovendien dat alle mensen 99,9% hetzelfde DNA hebben. Mega interessant.
Overal monumenten en de mooiste gebouwen. Eigenlijk allemaal gecentreerd rondom prachtig aangelegde groenzones. Er woont niemand. Het zijn of monumenten of overheidsgebouwen. Abraham Lincoln was ook echt een prachtig gebouw. Ook bijzonder als je weet wat hij voor Amerika heeft betekend.Veel foodtrucks rondom het grasveld. We hebben een lekkere ijsco gekocht en zijn neergestreken voor een powernap op het grasveld. Terug met de metro en daarna een half uur in een warm bad gelegen. Pijnlijke voetuh!!!!!!!
In de avond heerlijk Thais gegeten in een wijkje vol met restaurants vlakbij ons hotel. Tip van de chauffeur.
Ons slaapje in het kingsize bed was echt genieten daarna.