Dag 22 Washington - Danville

23 oktober 2018 - Danville, Verenigde Staten

Vandaag heerlijk gereden door prachtige natuur. Echt Cowboybilly land, meteen weer als je uit Washington wegrijdt. Heel ander type mensen meteen ook weer.
Wat valt op als je de foto met de verkeerslichten ziet? Dat werkt heel anders dan in Nederland of Spanje en was ff wennen. Maar eigenlijk is het een veel beter systeem.
En gelukkig bijna nergens roundabouts (voor de inside Spanje rijders) en ook geen bulten en heuvels op de wegen. Gewoon Gas erop!
Wat ook opvalt is dat de huizen allemaal omringd worden door veel gras. Wat overal is gemaaid en netjes wordt bijgehouden. In tegenstelling tot de huizen en de wegen zelf trouwens.
Geen hekken of muren om de percelen heen, nul privacy. We zien ook nergens bij huizen terrasjes of stoelen waarop men kan buitenzitten. Echt raar in onze ogen.
We hebben besloten om in Danville te overnachten. Eenvoudig hotel maar wel oké voor een nachtje. Nog even lekker in het Balloupark gewandeld voor de frisse neus. Daar kon je nog heel goed de schade zien van de Hurrycane Michael die op 11 oktober door dit gebied raasde. Wij (lees Mari moest ik vermelden van hem:))hebben dus de goede keuze gemaakt welke kant we opgingen na Atlanta en zijn de hurrycane voorgebleven. In de avond vlakbij het hotel gegeten bij Buffalo Bill Wings. Samen een portie gedeeld. We krijgen er inmiddels ervaring in. Alles is veel te veel steeds. Eenmaal terug in Spanje straks wordt het weer smoothies en groentesoepjes denk ik haha. Morgen op naar Atlanta voor de laatste belevenissen.

1. Ben en Jeanne:
    23 oktober 2018
    Ja, die verkeerslichten herinneren we ons nog wel. En ook de ruimte op de wegen. Opschieten kun je daar. Alleen dat eten hè, te veel en te vet. Jullie doen er goed aan samen te delen. Ook de cola’s vonden wij giga. Het is een heel apart land. Jullie raken nu aardig door de vakantiedagen heen denk ik. Wat een mooie reis zeg. Geniet er nog maar van. Groetjes.