Dag 5 Montgomery -New Orleans

6 oktober 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Yooh, guys, how are you doing today? My name is Lucy and I'm at your service today my dear, honey:) Ha ha wat een beleefdheid en heel ander soort begroetingen dan wij gewend zijn. Maar toch leuk moeten we bekennen.

Er was niet echt veel te beleven 's avonds in Mont Gomery. Zeg maar niks behalve eten. Waar ze hier gek op zijn. We belanden in een sportbar grill waar zeker wel 100 flatscreens hingen. en een herrie!!! Wel lekker garnalen met rijst en broccoli gegeten en Mari een goeie burger. En mega glazen drinken (zie foto)

Volgende ochtend: Het was een lange trip vanuit Montgomery naar New Orleans. Als je gezegd zou hebben we rijden tussen Arnhem en Groningen zou je het geloven. Zo ziet het landschap er dus uit. Alleen geen koeien gezien:) Nergens op de snelweg zelf kun je tanken of zijn er stops/picknickplekken. Je moet van de weg af en dan kun je weer kiezen uit de welbekende rits van vreetketens. Uiteindelijk vonden we een subway waar we dan nog enigszins een gezond broodje konden eten. En als we dan aangeven dat we geen saus willen vinden ze dat héél vreemd!

Rond 17.30 aangekomen in  New Orleans bij een eenvoudig hotel (La Quinta Inn Causeway) bleek.3 sterren stelt niet zoveel voor hier.Op het plaatje zag het er beter uit:) Maar wel een grote kamer en heerlijke bedden.

Inmiddels dus in 3 staten geweest. Georgia, Alabama, Missisippi. Nu in Louisiana.In de vroege avond naar Bourbonstreet centrum gereden. Parkeerplaats midden erin, bewaakt! Wel te prijzig dus vandaag laten we ons met Ubertaxi naar het centrum brengen. Vet hip toch wij twee? We hebben de Haunted History Tour gedaan met een groep en een gids. Gekkenhuis in dat centrum! Stratumseind in Eindhoven is er niks bij. En wat een diversiteit een mensen. Je kijkt je ogen uit! Na nog wat chickenwings ons bedje opgezocht.Het was er door de tour niet van gekomen te eten.

Zometeen gaan we 3 uur touren met een groep en een busje door New Orleans.De highlights eens bekijken. Daarna laten we ons afzetten in Frenchmenstreet. Daar is de jazz, dixie en blues zegt men voor de muziekliefhebbers. We zijn benieuwd.

1. Tom samson:
    27 december 2018
    Hoi. Mijn naam is Tom en ga binnenkort naar New Orléans. Kunt u mij vertellen hoe de Ubertaxi werkt. Ik heb hier geen ervaring in. Groet Tom
  2. Judith:
    27 december 2018
    Hoi Tom, je hebt een creditcard nodig om te betalen. Je download de uberapp op je smartphone, je geeft aan naar welk adres je wilt en waar je opgehaald wilt worden. Je kiest welke soort auto je wil(hoe luxer en groter hoe duurder) of je fooi wilt geven en de rest gaat vanzelf. Prima ervaringen mee! Heb je geen smartphone dan vraag je in je hotel of ze een ubertaxi willen bellen. Het zijn gewoon particulieren die wat bijverdienen met hun eigen auto. Veel plezier in New Orleans👍😜