dag 9 Vicksburg - Tupelo

11 oktober 2018 - Tupelo, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag gaan we ongeveer 350 km rijden naar Tupelo over een soort van route nationaal (zoals in Frankrijk). Hier noemt men het de Natchez Trace Parkway.
Een weg die zich slingert door 1 groot natuurgebied.
Wat een gemiste kans is, vinden wij, trouwens in heel Amerika, er zijn nergens stopplaatsen, picknickplekken, terrassen of ook maar iets van enige vorm van toerisme. Ook hier weer is nog steeds alles supergedateerd. Alsof je in grootmoederstijd bent.
Iedereen eet binnen, zit binnen of zit in een auto. Wat heel erg jammer is omdat de natuur echt prachtig is. Maar behalve even ergens in het gras gaan staan kun je verder niks. (buiten plassen ha ha). En wil je bij een Walmart wat te eten of drinken halen dan zit alles in grootverpakking. Mega de Mega allemaal.

Einde middag aangekomen bij het geboortehuis van Elvis. (zie foto). Dat was dus in de jaren 30. Maar nog steeds zien de huizen van de minder rijken er zo uit. Een heel leuk museum en een bijzondere plek om te zijn. Heel inspirerend ook om te zien hoe Elvis zich ontworstelt heeft aan de armoede door zichzelf te ontwikkelen. Omdat hij geen geweer kreeg voor zijn verjaardag stemde hij maar toe met een gitaartje. En dat was zijn redding:)