Amerika Road Trip- The Deep South 3 okt-27 0kt 2018

4 oktober 2018 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Dag 1,2 3 en 4:

Lang uitgekeken naar deze avontuurlijke trip.
Gestart in Alicante, vlucht naar Amsterdam, 1 nachtje Bastion Hotel.
Nog even een gezellige ontmoeting en heerlijk diner met Rianne&Joshua.
Vertrek 3 oktober luchthaven Schiphol met Lufthansa. Het begon al spannend, we bleken een Esta (visum) te moeten hebben. Hoe dom van ons. Ter Plekke online aangevraagd en met de nodige hartkloppingen kwam de bevestiging 10 minuten voor de uiterste boardig time binnen.Pffff liep weer goed af. De van Dunnetjes in actie hoor!

Overstap in Frankfurt.Wat een enorm vliegveld. Zeker een half uur lopen om naar de juiste gate te komen.
Lange reis van 10 uur maar alles ging goed. Veilig aangekomen in Amerika/Atlanta.
Heeeeel druk waardoor het bijna anderhalf duurde om sowieso door de douane Amerika in te kunnen.
Via shuttle service naar een enorm groot gebied voor rental cars. Daar onze superluxe auto opgehaald. Een Chrysler.
Het is zeker 30 graden hier.

We hebben 1 nachtje in Atlanta (https://nl.wikipedia.org/wiki/Atlanta)geslapen. Heerlijk in een Kingsize bed:) Prima hotel: Country Inn&Suites by Radisson. Topontbijtje!
Al vroeg weer op weg naar Montgomery.(https://nl.wikipedia.org/wiki/Montgomery_(Alabama)Om 13.00 aangekomen bij hotel: The Red Roof Inn. Ook prima. Lekkere grote kamer met Kingsize bed.

Op ontdekking naar the Museum of Alabama. Mega interessant. Geschiedenis van Amerika. Indianen, de Spanjaarden die hele stukken veroverden, Fransen en Engelsen die ook grote dele veroverden. Katoenplantages, slavernij, rijkdom van de blanken, aanleg spoor, grote contrasten tussen zwarten en blanken.

We zijn door old Alabama gereden. Hele oude huizen, maar ook een rijke buurt met veel overheidsgebouwen en monumenten. (Zie foto's)
Wat ons heel erg opvalt is dat er bijna alleen maar donkere mensen zijn, die ook nog eens heeeeel dik zijn. Echt niet normaal gewoon. En heel veel eettenten, ook niet normaal. En alles is over de top groot.

1. Mirjam en Ad:
    6 oktober 2018
    Hahaha...inderdaad spannend...Maar zoals jullie zelf altijd zeggen...”Het komt goed”
    Rij voorzichtig en geniet er maar lekker van!
    Groetjes van ons
    Ad en Mirjam 👍😘👋💃