Dag 15 Show at the Grand Ole Opry

17 oktober 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Howdy allemaal. We zijn verkast naar club hotel Nashville Inn&suites. Lekker hoor iets meer luxe en schoonheid. In de vroege middag nog de RCA tour gedaan. Dé studio waar het allemaal gebeurde in Nashville. Helaas 1 dag na de dood van Elvis gesloten. Iedereen was er kapot van. De instrumenten en studio's zijn nog allemaal in tact voor bezichtigingen. Beetje saai voor jullie als lezer wellicht maar ons hart ging tekeer daar in die studio. Waanzinnig om mee te maken.250 nummer 1 hits van Elvis zijn daar gemaakt. De studio was ook eigenlijk voor hem speciaal ontworpen omdat hij de grootste RCA artiest was. Maar ook Fats Domino, Dolly Parton en vele anderen hebben daar hits gemaakt. Duizenden nummer 1 hits. Het gave is dat we bij Key4Music het dus dik voor mekaar hebben. Veelal dezelfde ideeën van de bouw en techniek. Zonder dat Mari en Rik dat wisten. Zo bijzonder. Wellicht komen er over 50 jaar ook hele tourbussen naar de Zandweg 9 in Best. Ha ha. Producers Rik en Tom  moeten dan wel ff opschieten met hits uitpoepen want Mari en ik willen dat nog wel meemaken:)  Om 17.00 in het hotel een aparte happy hour meegemaakt met gratis cocktails en drank, maar ook allerlei hapjes (zelfs gezonde groentesnacks).
Was gezellig en lekker.

In de avond naar een show met bekende countryartiesten in the Grand Ole Opry.
Heel apart wat een cowboys! Zowel het publiek als de artiesten. Ze hebben nog net niet hun paard buiten staan. Raar volk in onze beleving die Amerikanen.We hebben echt tranen met tuiten gelachen. De muziek en artiesten waren matig vonden wij. Maar het publiek ging helemaal uit zijn dak! Gillen, schreeuwen, opstaan. Echt raar!
Tijdens de change-overs praat de meest saaie man die je je kunt voorstellen de boel aan mekaar en leest commercials voor. Feliciteert tussendoor wat artiesten alvast (die er helemaal niet zijn ha ha) De drummer tikt super fanatiek de maat af. Je denkt: "nou gaat het gebeuren"... en vervolgens wordt het een hele gezapige song, redelijk traag tempo, waarin de artiest zijn verhaal bezingt als een soort stand up comedian. Iedereen ligt in een deuk. Het was ook echt wel grappig. Vooral het moment waarop Greg Morgan als een waar idool de zaal inloopt en foto's van zichzelf met het publiek gaat maken. Opeens de spots op een dame in de zaal... de muziek stopt... en wat blijkt... Zij zit daar doodgewoon met haar buldog op schoot die braaf de show mee zit te kijken. Ik piste zowat in mijn broek van het lachen. Dat zou in Nederland echt niet kunnen. En dat terwijl we allemaal uitgebreid gefouilleerd waren alvorens het gebouw te betreden. Vervolgens springt die artiest het podium weer op en verteld vol trots dat ie zijn nieuwe liedje gaat laten horen. Oh ja by the way: Hij kent de tekst nog niet helemaal uit zijn hoofd, pakt zijn telefoon waarop de tekst staat. De band begin te spelen en hij performed doodleuk met een telefoon in zijn hand. Geen grap echt waar! En de tekst kwam niet veel verder als: "sitting in a bar, drinking whiskey. Te leuk gewoon.(zie foto) Wij hebben het dan over een zeer beroemde artiest die is geëerd tot de Ole Opry family, Wat kennelijk heel belangrijk is.
En mensen betalen gewoon tussen de 55 en 100 dollar voor een kaartje???? In Nederland zou je hooguit 10 euro betalen. Maar goed weer een belevenis verder.

1. Marianne van Eeten:
    19 oktober 2018
    Hoe gaat Mari op die gitaar spelen ???
  2. Judith:
    19 oktober 2018
    Bietje lastig zonder snaren, anders zeker een showtje gegeven🤠