Dag 14 Nasville Downtown!

16 oktober 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Tsjonge, echt hè! Stelletje cowboys nog hier. Overal zie je mensen grote cowboylaarzen dragen, compleet met spijkerbroek, geruite blouse en cowboyhoed.
Over het algemeen zie je hier veel meer blanken dan zwarten. Ook de muzikanten zijn blank. Valt echt op. Ons hotel is dit keer matig. Dus morgen toch maar weer iets meer betalen. Het kost wa maar dan heden ok wa is ook gewoon echt waar.
Het regent dat het giet vandaag, dus onze pluutjes van de Walmart komen goed van pas.Op naar het Johnny Cash museum. Wat was dat top geregeld allemaal daar. Keurig netjes ingericht, schoon en duidelijk. Medewerkers met passie en liefde bezig. Heel erg leuk! Weer veel geleerd. Johnny Cash was ook een vriend van Elvis en heeft ook in veel cowboyfilms gespeeld en series als: Kleine huisje op de prairie. De iets ouderen onder de bloglezers kennen die serie nog goed denk ik. Hij was één van de belangrijkste muzikanten in die tijd van de countrymuziek.
In Nashville downtown zitten leuke straten vol met kroegen, restaurants en giftshops. En overal live-muziek. Heel levendig en gezellig. De sfeer is relaxed en iedereen lacht en is vriendelijk. In de middag vrij lang in de beroemde Country Music Hall of Fame gehangen. Supermooi ingericht museum met veel detail voor educatie. 3 verdiepingen en immens groot. De hele geschiedenis van de countrymusic kunnen zien, horen en interactief beleven. De inspiratie die ik hier heb opgedaan gaat tot in de poriën. Heel vet!!!
Daarna wat in de straten rondgehangen en in een kroeg neergestreken waar een verdomd goede zanger/gitarist muziek aan het maken was. (zie filmpje)
Morgenochtend gaan we een tourtje doen met een groep naar de beroemde RCA studio's. Heel veel zin in. En in de avond gaan we een show bekijken in het beroemde Grand Ole Opry. Wordt vervolgd........ Nu een filmpje kijken in ons bedje.