Dag 7 New Orleans-Natchez

8 oktober 2018 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

De weg naar Natchez was prachtig. Midden door de natuur en langs en over allerlei meren. In Baton Rouge als tussenstop wat rondgeneusd. Niet echt veel te zien.
In Natchez aangekomen in een prachtig Grand Hotel. Het leek of we zo op de filmset waren beland. Helemaal in koloniale stijl uit de jaren '50.
In de omgeving staan van oudsher prachtige plantage woningen. Deze kunnen echter wel een likje verf gebruiken. Alles wat je ziet is oud en verloederd. Zo jammer.
De woningen van de 'gewone' burgers zijn allemaal van hout. Soort van Chalets zoals wij die kennen van een camping of woonwagenkamp. 1 Hurrycane en zoef weg is alles. Een echt centrum hebben we tot nu toe nog nergens kunnen ontdekken. Dus maar een wandeling lans de Missisippi gemaakt. Winkeltjes en terrasjes kennen ze niet. Overal staan langs de Highway soort Carrefour achtige shoppingcentra. En ook die zijn vies en oud en heel slecht onderhouden. Alleen de kerken, waarvan er megaveel zijn overal, zijn in prima staat en van steen. Hallelujah!

In de avond lekker gegeten in een typische Amerikaanse bistro met leuke live bluesmuziek. Na wat administratie (tja moet ook gebeuren) op tijd in ons mandje want morgen gaan we weer verder naar Vicksburg.

p.s. Mijn oervervelende kuchje is helemaal over en Mari's rugpijn ook:)

1. Ben en Jeanne:
    9 oktober 2018
    Ha, ik zou in een kerk gaan wonen daar. Mooie foto’s weer. De medische mankementen zijn dus weg. Komt dat doordat er geen stress is , de temperatuur, de luchtvochtigheid?
    We zien erg zonnige foto’s, dus waarschijnlijk is het daar wel zo’n graag of 25. En Judith, je hebt je mooie jurk weer aan.
  2. Bart en Anja:
    9 oktober 2018
    Geen klachten meer. Tja, ik zou zeggen 'vaker op vakantie dan maar?'
  3. Jos:
    9 oktober 2018
    Prachtig hoor geniet er maar van gr